20 éves a város, 20 éve szolgáltatunk itt és már 15 éves a Flynet is – interjú Fülöp Győzővel

 

A kerek évfordulók rendszerint olyan mérföldkövek az életünkben, amikor érdemes megállni és visszatekinteni egy kicsit arra az útra, amit eddig bejártunk. Dunaharaszti várossá válásának 20. évfordulóját ünnepeltük. Településünk az elmúlt húsz évben hatalmasat fejlődött. Rengeteget javultak az életkörülmények, amihez a főváros közelsége mellett az is hozzájárult, hogy helyben is egyre több versenyképes munkalehetőséget teremtettek a vállalkozók. A helyi sikeres üzletemberek a közösségért is sokat tesznek: jó példa erre Fülöp Győző, aki vállalkozásaival, több, mint 20 embernek ad munkát, és helyi szolgáltatóként a lakosok, vállalkozások, szervezetek számára teremti meg a lehetőséget az internet, telefon és kábel tévé igénybevételére, számos cég számára ad kiváló informatikai hátteret, emellett a laptop/PC hardver üzletáguk is helyben szolgáltat. Ebben az interjúban a Győző inspiráló történetét elevenítettük fel a kezdetektől napjainkig.

Húsz évvel ezelőtt hogyan jutottál arra az elhatározásra, hogy jó ötlet lenne Harasztiban vállalkozni?

Még programozni tanultam, amikor megszületett bennem egy álom arról, hogy egyszer majd Dunaharasztin is tudunk számítógépes alkatrészeket vásárolni. Akkoriban magunk szereltük össze az eszközeinket és csak Budapesten tudtunk hozzá kellékeket beszerezni. Később, amikor Microsoft mérnökként dolgoztam, lehetőségem nyílt részt venni egy komoly projektben, amihez szükségem volt egy cégre. Mivel magánszemélyként nem tudtam rá pályázni, így alapítottam egy vállalkozást, ami a projekt lezárása után üresen állt. Ezzel egyidőben a barátaim éppen munkát kerestek, és mind vágyakoztunk egy saját informatikai vállalkozás elindítására. Így tökéletes volt az időzítés, hiszen nekem volt egy üres cégem, a barátaimnak pedig munkára volt szüksége. Összeálltunk, és elkezdtünk közösen dolgozni.

Hogyan emlékszel vissza az első évekre?

Mindig is inspirálónak tartottam azokat a nagy vállalatokat, akik kicsiben, egy garázsból indultak, majd nagyra nőttek. Mi is így indultunk, annyi különbséggel, hogy mi az előszobánkban kezdtük el. Összesen hárman szereltek ott havonta egy-két gépet össze és az ügyfelek is oda jöttek vásárolni. Egy idő után egy kereskedő, akivel akkoriban együtt dolgoztam, új irányba szerette volna vinni a vállalkozásunkat. Úgy gondoltuk, hogy azzal a tapasztalattal és tudással, amit sikerült a mérnöki munkánk során elsajátítani, kiterjeszthetnénk a szolgáltatásainkat és a nagyvállalati informatikai megoldásokat személyre szabva, kisebb cégeknek is kínálnánk. Ebbe a kereskedő is beszállt, mi tőkéhez jutottunk, így meg tudott valósulni ez az elképzelés is.

Milyen irányba változtak az idő során az elképzelések?

Az informatikai szolgáltatás jól működött, de ott volt az a része a vállalkozásnak, ami miatt elkezdtük, ez pedig a lakosság kiszolgálása. A kereskedő partner nem támogatta a szervízt és az üzletet, viszont nekünk egy gyermekkori álmunktól kellett volna megválnunk. Összefogva létrehoztuk az FCS Group-ot, ami alatt azóta is töretlenül működik az a szolgáltatás, amelyet az előszobánkban kezdtünk. Ennek része a Flynet, a pcnoti.hu, az F-Consulting és Szerverberlet.hu is. Előbbi kettővel a lakosságnak nyújtunk szolgáltatásokat, utóbbi kettővel pedig kis- és középvállalati partnereinkkel dolgozunk.

"Elképzelhetetlen volt, hogy mi a nulláról indulva hogyan fogunk eljutni erre a szintre..."

Hogyan képzelted el akkor a cég jövőjét?

Emlékszem, még a kezdetekben Budapesten dolgoztam és hazafelé bementem a nagykereskedésekbe áruért. Amíg én napi 1-2 alkatrészt vásároltam, addig voltak, akik egy egész kosárral is vittek árut, és vágyakozva figyeltem őket. Elképzelhetetlen volt, hogy mi a nulláról indulva hogyan fogunk eljutni erre a szintre, viszont ma már mondhatom, hogy naponta több kosár áruval távozunk a nagykereskedésből, meg hozunk be néhány konténernyit külföldről is. Ahogy az ügyfélkörünk bővült, úgy tudtunk mi is nőni, és ma már egyáltalán nem jelent gondot az alkatrészek beszerzése.

Hogyan indult el a Flynet?

Egy ismerősünk akkoriban kezdett bele az internetszolgáltatás helyi értékesítésébe, és mi sem maradhattunk ki az ügyfelei közül. Ez a szolgáltatás azonban nem működött valami jól. Informatikai szakemberekként beszereltünk egy átjátszót, megoldottuk a problémát, és remek eredményt sikerült elérnünk otthonainkban. Felmerült az ötlet, hogy miért ne áruljuk ezt akár saját szolgáltatásként pár embernek? Osszuk el a költséget, mindenkinek olcsóbb lesz. Ebből pedig az lett, hogy ma már egy 100 km-es optikai hálózatot építünk, ami a legmodernebb igényeknek is megfelel, ami helyi szinten hatalmas beruházás.

Ha a szakmai oldalát nem nézzük, milyen kihívásokkal kellett még szembenéznetek?

Mi, mint informatikusok nem értettünk a cégalapításhoz, pénzügyekhez és a bürokráciához. Rengeteget küzdöttünk az adminisztrációs feladatokkal, nehezünkre esett számlát kiállítani, pénztárgépet kezelni stb. Emiatt rengeteg hibát el is követtünk. Még ma sem mondhatom, hogy ezek a kedvenc feladataink, azonban most már van egy külön csapatunk, aki segít ezekben a kihívásokban is helyt állni és profin oldják meg a háttérmunkát.

"Ez a cél számunkra olyan, mint egy szélmalomharc..."

A cég indulásakor milyen célokat tűztetek ki magatok elé? Mit gondolsz, sikerült teljesíteni?

Maga a cég is egy segítségnek indult, így alapvetően az volt a terv, hogy segítsük a lakosságot a szolgáltatásainkkal. A kezdetektől úgy működünk, hogy a szemünk előtt a pénzügyi profit helyett a támogatás álljon. Természetesen ezt nem könnyű maximálisan teljesíteni, hiszen nehéz egyensúlyba hozni a kettőt. Ez a cél számunkra olyan, mint egy szélmalomharc, sokszor érezzük, hogy feladnánk, de valahogy mindig sikerül tovább lendülni a nehézségeken. Ezért gondoljuk azt, hogy a nap végén hasznos, amit képviselünk. Erre vagyunk a leginkább büszkék.

Mi az, amit visszanézve máshogy csinálnátok?

Ma már sokkal egyszerűbb azt mondani, hogy legyen egy olyan személy a cégnél, aki felel az adminisztratív, pénzügyi teendőkért. Viszont a cég kezdetekor, amikor a saját fizetésünket forgattuk vissza a vállalkozásba, ezt még nem tehettük meg. Nekünk, akiknek kizárólag lelkesedése volt, nem tudtuk, hogyan is érdemes belefogni egy cégalapításba. Mai fejjel, amibe több energiát fektetnék az a pénzügyi és marketing tevékenységek, valamint a banki források ismerete. Sajnos a cég indulásakor többen kihasználták azt, hogy kevésbé voltunk jártasok bizonyos területeken. Összességében azonban mindig azt tapasztaltuk, hogy az adott és kapott bizalom megtérül. Ez annak a csapatnak köszönhető, akik minden nehézség ellenére is lelkesek maradtak.

Mik a terveitek a jövőre nézve?

Informatikai cég vagyunk, így a technológiai fejlesztés nálunk folyamatos. Jelenleg gőzerővel dolgozunk az optikai hálózat teljes kiépítésén és ez a jövőben is nagyon fontos marad számunkra. A fő célunk az, hogy egy 100%-ban magyar, és helyi szolgáltatást adhassunk magyar embereknek. Emellett fontosnak tartjuk, hogy a korábban meghatározott célokat is kiszolgáljuk. Azt szeretnénk elérni, hogy egy panaszbejelentés után akár már pár perccel ki tudjunk menni és meg tudjuk oldani a problémát. Úgy gondolom, ezekkel a célokkal egy stabil szolgáltatást tudunk majd a jövőben is nyújtani, amivel társadalmilag is tudjuk támogatni a magyar embereket.

Shopping Cart