info@fcs.hu

+36-70 / 3388-338


Kérdezz-Felelek


Milyen technológiákkal szolgáltatunk?


Mikrohullámú internet: Olyan szélessávú internetkapcsolat, mely mikrohullámú frekvencián keresztül jön létre. A szolgáltatáshoz egy antenna szükséges a végfelhasználónál, amit úgy kell elhelyezni, hogy „rálátása" legyen az internetet sugárzó állomásra. Így ehhez nem szükséges sem a vezetékes telefon, sem a kábeles hálózati kapcsolat sem.
Internet FTTH optikai kábelen keresztül: A régebbi hagyományos koax kábelek helyett korszerű üvegszálas kábelek segítségével történő vezetékes adatátvitel. Ez gyorsabb és jobb minőségű szolgáltatást biztosít. Cégünk több hirdetett szolgáltatással ellentétben FTTH optikát biztosít, ami azt jelenti, hogy az üvegszál, nem csak egy bizonyos elosztóig fut, hanem háztól házig. Kiindulási állomásról egészen az előfizető otthonáig.


Hogyan zajlik az internet bekötése a lakásunkba?


A megrendeléskor egyeztetett időpontban kollégáink a helyszínen lemérik az internetkapcsolatot, és amennyiben a választott csomag beköthető, úgy a szerződés meg is köttetik a helyszínen a beállítást követően. Felhívnánk figyelmét, hogy amennyiben szükség van tetőátvezetőre, árbócra, vagy valamilyen konzolra az eszközünk rögzítéséhez, úgy azt anyagáron tudjuk biztosítani és semmilyen egyéb díjat nem számolunk fel a kiépítésért. Amennyiben a kapcsolat minősége megfelel a kért csomag szintjének, de mégsem kéri a szolgáltatás létesítését, úgy 10.000 forint mérési díj megfizetésére köteles. Egy internetkötés átlagos időtartama 1,5 óra, amennyiben nincs szükség pl. árbócállításra.


Több számítógépen is tudok internetezni?


Igen, router segítségével. Kérésre kollégáink telefonon, vagy hozott adatok alapján a helyszínen segítenek beállítani routerét. SŐT! Ha ön igényt tart rá, akkor az aktuális bolti áron, az Ön igényeihez legjobban illeszkedő routert kivisznek a kollégák a bekötéskor és ezt díjmentesen be is állítják.


Megosztható-e a hálózati kapcsolat?


Igen, megosztható.


Mit jelent a maximum le/feltöltési és a garantált le/feltöltési sebesség?


A garantált sebesség, amit a körülményektől függetlenül biztosítunk, azonban ideális körülmények között tud futni a kapcsolat a maximum le/feltöltési sebességen is! (Lásd még a Mi korlátozza a sebességet? kérdést)


Hogyan mérhetem az adatforgalmat?


Menjen fel a http://www.speedmeter.hu/ weboldalra, nyomja meg a teszt elindítása gombot és kis várakozás után kiírja a feltöltési és letöltési sebességet. (Lásd még a Mi korlátozza a sebességet? kérdést is!)


Mi korlátozza a sebességet?

Legtöbb probléma a WIFI használata szokott lenni. Egy alap WIFI router 20-30 Mbit/s átvitelt képes kiszolgálni azonos helyiségben lévő eszközzel. A falakon keresztül nagymértékben romlik a WIFI jel és ezzel a sebesség is. Az olcsóbb WIFI routerek nasgyjából 1 beton/tégla falat képesek átvinni még használhatóan, vasbeton födémet nagyon ritkán. A drágábbak is 2-3 falon, vagy 1 vasbeton födémen keresztül tudnak még jelet adni, de ott is jelentős sebesség csökkenéssel.

Nagyobb ház esetén több WIFI eszköz elhelyezésére van szükség, ezt tervezni/méretezni kell. Kérje kollégáink segítségét.

Másik probléma, ha több számítógép használja egyszerre az Internetet. Ebben az esetben az egyik gép teljesen leterhelheti a vonalat, így a másik gép már nagyon lassan tud csak dolgozni. Jellemzően a torrent használata és a letöltések a korlátozó tényezők.

A tényleges sebességet közvetlenül a szolgáltató eszközére kábellel csatlakozva lehet ellenőrizni, mérni, úgy, hogy nincs más eszköz használatban. Minden más mérés valótlan eredményt mutat.



Kapok-e e-mailcímet a szolgáltatáshoz? Hányat?


3 db e-mailcím ingyenes.



Fix IP címet lehet-e igényelni?


Igen, lehetséges.



Nincs internet?
Mielőtt jeleznéd a hibabejelentőn érdemes megnézni az alábbiakat:


Először is bizonyosodj meg róla, hogy nincs számlatartozásod, mert a 60 napon túli tartozással rendelkező ügyfeleknek kikapcsoljuk a szolgáltatást. Ha ez az eset nem áll fenn, a következőket nézd meg:
• Húzd ki a modemet, routert a hálózatból és 5 perc múlva dugd vissza! A modembe kábel megy. A router ismertetőjele, hogy antenna van rajta. Ezeken az eszközökön nincs semmilyen felhasználó által állítható dolog. A router hátulján lévő Reset gombot semmi esetre se nyomd meg!
• Ha wifin keresztül internetezel, húzd ki a kábelt a routerből és dugd be közvetlen a számítógépbe, majd ellenőrizd le. Előfordulhat, hogy nem az internetkapcsolattal, hanem a router eszközzel van gond.
• Ha más eszközökön van internetkapcsolat, csak épp az egyiken nem, akkor a gép beállításainál lehet a hiba, illetve notebook esetében az oldalán található egy wifi ki/be kapcsoló gomb, ezt is ellenőrizd, hogy nem kapcsolódott-e véletlen ki.
• vírusról írjunk?
• Van-e számlabefizetés elmaradásod? lsd. szerződéssel kapcsolatos kérdések (Mikor kapcsolják ki az internetemet?)



Mikor érhetem el az ügyfélszolgálatot?



HIBABEJELENTÉS
• telefonon: H-SZO 7- 21:00, illetve a Hibabejelentés oldalon.
• vasárnap csak a fenti internetes címen
HIBAJAVÍTÁS:
• központi hibát 0-24 órában javítunk
• felhasználói hibát ügyeleti időben (H-SZO 7- 21:00) javítunk távolról, illetve szükség esetén helyszíni kiszállással ingyenesen.
A nem szolgáltató hibájából eredő kiszállásért és javításért díjat számítunk fel. (javítás: 6000 Ft/ megkezdett munkaóra, Dunaharasztin kívüli kiszállás díja: 5000Ft)




SZÁMLÁZÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK:


Van-e teendőm, ha lejár a hűségidőm?


Nem. Automatikusan megy tovább. Érdemes megnézni, hogy van-e esetleg olyan csomag, melybe szívesen átlépne.



Mi történik és milyen költségei vannak a hűségidőn belüli csomagváltásnak?


Legalább ugyanolyan összegű csomagra való módosítás a hűségidő alatt is ingyenes. (pl. azonos áron, de egy jobb sebességű csomagra váltás esetén)



Milyen egyéb szerelési költségek vannak?


Végpontkiépítés: 1 ingyen, további 5000 ft/db Eszköz: ingyenes, de kaució van.
Kábelezés: épületen belül: 100 Ft/m, épületen kívül: 50m alatt ingyenes, 50m-en túl: 100 Ft/m



Milyen költségei vannak a hűségidőn belüli szerződés felmondásának?


Az alábbi lehetőségek közül az ügyfélnek kedvezőbb lehetőséget válasszuk ki:
• vagy egyszeri 30.000 Ft (hűségidőn belüli szerződésfelmondási díj)
• vagy a hűségidő alatt igénybevett hónapok díja, hűségidő nélküli díjnak bizonyul. Ez azt vonja magával, hogy a már igénybevett hónapok számát felszorozzuk a nemhűségidős havidíj és hűségidős havidíj különbözetével. Pl.: 24 hónapos hűségszerződés esetén, ha valaki 18 hónapig használta a szolgáltatást, melynek hűség havidíja 3000 Ft, nem hűségidős havidíja 4000 Ft, akkor 18 x 1000 Ft-ot (4000-3000) kell kifizetnie.



Milyen költségei vannak, ha a hűségidő lejártakor szeretném felmondani a szerződésemet?


• Az eszközök leszerelési díja kiszállással együtt: 10.000 Ft
• Amennyiben az ügyfél behozza az eszközeit, akkor nincs leszerelési díj



Mi történik és milyen költségei vannak, ha hűségidőn belül elköltözöm és vinném magammal az előfizetést?


Az eszközök és a rendszer áttelepítése és szerelése idő és munkaigényes folyamat, ezért ennek átköltöztetési díja: 10.000 Ft